Sajnos az eddigi reakciók kétkerekű társaink részéről azt az elmélet látszik igazolni, hogy abban a pillanatban, ha valaki kerékpárra ül, akkor valami oknál fogva pillanatok alatt átlényegül egy önmagát elit kaszthoz tartozónak gondoló -tessék engem kiszolgálni- nevezetű lénnyé.
Mint autós köteles vagyok ismerni a KRESZ-t. Vizsgán számot adtam a tudásomról. Közokirat bizonyítja jártasságomat a szabályok útvesztőjében.
Ezzel szemben kerékpárosok vitatkoznak velünk a szabályzásról, olyanok akiknek a többsége bevallottan nem rendelkezik jogosítvánnyal. Ez mondjuk érvelésükből is tökéletesen leszűrhető. Higgyétek el, hogy egészen másként kezel az ember egy tiltó táblát, ne adj isten egy piros lámpát, egy több tonnás járművet irányítva, mint egy kerékpárt.
A másokért való felelősség érzet sok esetben még erősebb is mint az önmagunk kockáztatásának felmérésére irányuló figyelem.
Ez persze mindenkinek a magán ügye lehet. De engedtessék meg, hogy ne vegyem irányelvnek egy KRESZ tudással általában nem rendelkező, napi szinten negatív példát mutató, agresszív kissebség véleményét. Észérvekkel lehet vitatkozni. De ha a biciklisek egy része ellenkezést tapasztal saját dogmái ellen, akkor fényezéskarcolás, lerúgott tükör, verbális vagy fizikai agresszió lehet a válasz. Ez a viselkedés itt a fórumon is megtapasztalható, a kommentek egy jelentős százalékában. A normális hangvételű biciklis hozzászólásokért külön köszönet és tisztelet a tulajoknak.
A közlekedési szabályok értelmezés szakemberek számára is összetett dolog. Ennek ellenére azt tapasztalom, hogy az azokat betartani nem szándékozó biciklisták kérik, számon leginkább másokon. Valamiért a rejtett agresszió, és a -tömegben egyre hangosabb vagyok- csorda ösztönt látom kifejlődni a városi kerékpáros kultúrában.
Azt lenne jó tisztázni merre szándékozunk tartani és milyen úton. Az, hogy ezt milyen járművel szándékozunk megtenni az már másodlagos kérdés lenne.
Utolsó kommentek