Felhívás

Ha úgy érzed publikálásra érdemes véleményed van a témában, vagy olyan történt veled amit megosztanál az olvasókkal, küld el nekünk. Hasonlóképpen várunk bármilyen témába illeszkedő fotót is. Erre a címre

Suttyók két keréken

Mindazoknak akiknek már sok a hazai biciklis közlekedési kultúra. Legyen az autós, gyalogos, vagy akár normális érzületű biciklis társunk.

Friss topikok

Utolsó kommentek

Címkék

autó (1) autós (1) bicikli (1) biciklis (2) hiányos (1) karambol (1) kresz (1) tudás (1) vita (1) zebra (1) Címkefelhő

Rovatok

Elegem van a biciklisekből

2011.01.27. 11:25 | Morci úr | 88 komment

Címkék: biciklis autós

 

Miért gondolják sokan, hogy télen 10 centis hóban biciklizni egy olyan tevékenység amit nekem mint budapesti adó(nem keveset)fizető autósnak tolerálnom kellene?

 

 

 

 

Régóta hangoztatott véleményem, hogy aki Budapesten, a bicikli utakon kívül tekerni akar az menjen ki A MARGITSZIGETRE, Városligetbe, bárhova ahol ezt a rendkívül egészséges tevékenységet a tiszta levegőn és a közlekedés ellehetetlenülése nélkül megteheti. Magam is hasonlóképpen teszem.

Ami jó lenne, ha a mostanában új irányzatot meghódítani igyekvők ha megpróbálnának befogadni, az a következő:

Budapest az egy város. Mint ilyennek van egy közlekedési történelme és gyakorlata. Lehet ez bármilyen is, de az tény, hogy nem a 6-os számú lócitrom kupac utáni, tanyai felvezető körgyűrű az, ahol egyre több vidékről betelepülő szeretné a hozott közlekedési kultúráját a városiakra ráerőltetni.

Tegyünk már különbséget!

Van a szórakozásra épülő, a mindennapi fittséget megőrző kerékpározás. És van a looser kategória legmagasabb fokán lévő: - nincsen pénzem még BKV jegyre sem ezért kikiáltom magam környezetvédőnek és szarok arra mibe került az általam ingyen használ infrastruktúra kialakítása- mentalitású kerekezés.

Ez a csoport megpróbálja magát valamiféle harcos környezetvédő szerepében feltüntetni, holott kizárólag az a kényszer szülte helyzete diktálja minden cselekedetét, hogy jelenleg mindössze egy drótszamár az, amivel villoghat a -10 fokos belvárosi latyakban.

De persze ez más évszakban sincsen másképpen. De erről egy kicsit később.

Még egyszer szeretném nyomatékosítani: Más vidéki városokkal szemben Budapesten ezelőtt néhány évvel még teljesen ismeretlen fogalom volt a buszsávban és az autók között haladni próbáló biciklista.

És ez teljesen rendben is volt. Éppen azért mert nem keverte össze senki a közösségi közlekedést a közösségi szerencsétlenkedéssel.

Igen menj el egy vidéki településre és ott valóban azt látod, hogy nagyon magas azok aránya akik kerékpáron kezdik a napot gyárba, boltba, bárhova menet. És teszik ezt bármerre is vezet az útjuk, nap mint nap, esőben, hóban, sárban. Tegyék. Ezen települések infrastruktúrája viszont ehhez a viszonyokhoz is van „kialakítva”. Jó nekik az ami van. Mert autót vagy nem akar vagy nem tud megengedni magának. És ez mindenkinek a saját dolga. Kényszerből használja bárki ezen körülmények között a bringát. Százból száz ember, ha egy csoda folytán beülhetne egy limóba, sofőrrel, örökre elfelejtené azt. Legfeljebb amikor a sok autókázáshoz nem szokott feneke elkezdene növekedni, akkor váltana át egy szobabiciklire a kondi miatt.


Tudjátok mit? Nem is érdekel ki miért és hogyan jár vidéken biciklivel!

Egy pillanatra had révedjek a múltba…

Anno gyermekkoromban többször is szemtanúja voltam, amint a járdán biciklizni próbálókat az első arra járó rendőr azonnal leparancsolta, járdáról és kerékpárról.

Ha mást nem is de ezt visszavágyom az átkosból.

Tavalyi évben írd és mond: 3 komoly incidensem volt, egy hét alatt, mert a Margitszigetre menet a táblával és egyéb módon tiltottan a járdán haladó bicikliseket lefegyelmeztem onnan.

Állíthatjuk, hogy kényszerhelyzet. Ok. De sajnos napi tendencia lett már máshol is, hogy melegebb időkben akár a körúton akár máshol komoly sebességgel haladó biciklistára kell vigyázni a JÁRDÁN!

A fiam már kinőtte a totyogós korszakot de anno nagyon szerettünk a városban sétálni vele. Mindent megnézett kirakatokat egyebeket, és minden érdekelte. Mint minden normális kisgyereket. Ma elképedve látom, hogy a szülők inkább terelgetik a csöppségeket, minthogy valamelyik apa egy tisztességes pofon keretében letisztítaná a kerekezőket a járdáról.

Ezek már annyira nem egyedi esetek, hogy gyakorlatilag bárki szembesülhet vele, ha márciustól kimegy bármelyik belvárosi kerület forgalmasabb területére. A legszebb az az egészben, hogy ezek a tuskók nem is kamaszok, hanem többnyire már meglett, de minimum 25-30 éves emberek. A tavalyi év legújabb vívmányaként már ahol lenne bicikli út ott sem kizárólag ott közlekednek. Eklatáns példa a Hungária körút népliget utáni Lurdy ház felé vezető szakasza. Igen vagyok olyan barom néha, hogy arra sétálok. Az egyik oldalon bicikli út a fele járdán, arra már menni sem merek. De amikor a múltkor a túloldalon is nekem jött hátulról egy tempósan haladó elmebeteg, komoly rugdosás volt.  De érdekes módon a kerékpárosok vannak legjobban felháborodva ha valaki véletlenül gyalogosan rátéved a bicikli útra. Valami igen komoly gond van itt.

Nem ragozom most itt tovább, lesz még módom és mondanivalóm is a folytatáshoz. Közlekedési kultúra stb.

De zárszóként mindenképpen szeretném ha kedves közlekedő „egészséges” életmódot folytató biciklis társaim megértenétek:

Csak az autós közlekedésemből adódóan a következő adókat fizetem egy évben:

Kb. 75.000 Ft teljesítmény adó,

Kb. 100.000 Ft a benzinbe beépített adó,

Kb. 65.000 Ft biztosítás.

A járulékos költségeket egyáltalán nem említem most, ennek egyébként a többszöröse.

Ezekből az összegekből tartják rendben, úgy ahogy az utakat, és építenek néha újakat.

Nem panaszképpen említem egyébként, mert még ha drágálom is néha, megengedem magamnak, mert megtehetem és mert azért van autóm, hogy használjam, azért lakom Budapesten, hogy ne Ózd külsőn keljen például.

Azon polgártársaink akik a Bkv-t választják, bár úgyszintén kényszerből nagyrész, de a jegyek árával szintén hozzájárulnak a fentebb említett költségekhez. Amiből Budapest olyanná válik amilyen. Kicsit savanyú de a miénk.

Ellenben te aki most már évről évre egyre szemtelenebb módon kihasználod a lehetőséget és mint a pióca egyre inkább a gazdatesten élősködve rontod le a város élhetőségét SEMMIVEL SEM JÁRULSZ HOZZÁ A KÖZLEKEDÉSI INFRASTRUKTÚRÁHOZ! Nem vonok most párhuzamot, mindenki vonja le maga a következtetéseit. De ez a teljességgel egyoldalú, kizárólag követelésen alapuló magatartás, még ha igyekeznek is néhányan szebb köntösbe öltöztetni, nem tartható tovább!

Komolyan kíváncsi vagyok mások véleményére. Csak nekem lett már ennyire elegem a tendenciából?

A bejegyzés trackback címe:

https://suttyok-ket-kereken.blog.hu/api/trackback/id/tr442617698

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2011.01.28. 01:24:41

Pusszancs.
"Csak az autós közlekedésemből adódóan a következő adókat fizetem egy évben:
Kb. 75.000 Ft teljesítmény adó,
Kb. 100.000 Ft a benzinbe beépített adó,
Kb. 65.000 Ft biztosítás."
Most azért tetszik sírni, hogy drága a kocsi, majd lehülyézi a bicikliseket, akik ezt a sok marhaságot nem fizetik meg. És bizonyára a biciklis a hibás, azért is, ha az ember sok pizzát tol a fejébe, majd sörhasat növeszt. Meg ők okozzák a dugókat is.

Ez "a biciklisek csórók" szöveg meg eszement marhaság - egyik kedvenc akadémikus barátom szerint, aki nem éppen minimálbért tol haza a száz rugós versenykeróján és impakt faktorban is veri a nem túl fényes hazai mezőnyt :P . Spec én évi 100 rugót költök a kerókra, mem emellé 10 napos kerózás Isztriában, Dalmáciában, olyan helyeken megszállva, ahol bezony egy darab magyar rendszámos autót se látni :P (van francia, fricc meg olasz).

Na, egyétek tovább a Norbi gazdaságos parizert és böfizzetek nagyokat!

vanesze 2011.01.31. 07:43:44

Ezt a posztot ugye csak néphergelésnek szántad?

Képzeld el, én egyike vagyok az általad zsigerből gyűlölt városi bicikliseknek. Igaz, hogy a járdát nem szoktam igénybe venni.

Csak azt nem értem, honnan veszed, hogy minden bringás ingyenélő, semmirekellő paraszt? Ugyan tekerés közben nincs a hátamra írva, de van egy 100 lóerős autóm és egy 160 lóerős nagymotorom is. Gondolom nem kell leírnom, hogy mekkora adókat fizetek rá évente. És ráadásul használom is őket.

Az autót akkor, ha viszek valakit/valamit, a motort pedig hétvégente. (Persze nem ilyenkor) Egyedül többnyire inkább tekerek. Nem azért mert nincs pénzem. Egyszerűen szeretek tekerni. Ráadásul nem kell nyáron beöltöznöm bőrruhába, sisakba, csizmába vagy nem kell végtelen időkig a dugóban rostokolnom az autóban punnyadva.

A járdázós kocabringásoktól engem is kitör a frász, ebben igazat adok neked. De ezt az "ingyenélős" ócska szar szöveget ne erőltesd!

brooks was here 2011.01.31. 08:26:17

Eskuszom, nem akartam erre reagalni, de sajnos nem tudom megallni. Pedig hidd el, nem te vagy az elso, nem alkottal ujat, csak kifrocsogted magad, papirra vetetted frusztraciodat, semmi baj, ez normalis.
Viszont: a csoport, amit lesuttyozol (ertsd: varosi bringas) nem kicsi. Minden bizonnyal vannak koztuk, akik nem adoznak, szabalytalanok, esetleg bunkok is, de a MARADEK neveben szeretnem mondani, hogy nincs igazad, valamint visszautasitani a csorosagbol bringazok frazist is. Bar nincs kozod hozza, elmondom, hogy ott all az auto a haz elott megtankolva, adok befizetve. Ha ez (adozas) az uccso, demagog erved, el kell keseritselek, keves lesz ahhoz, hogy barmit is elerj.
Azert van, amiben igazad van, ez pedig a jardan bringazas. Ki nem allhatom.
Udv

fidesz = házmesterek pártja 2011.01.31. 08:32:28

1. Ugye van neked egy kurvaanyád? Akkor légy oly jó, vele beszélgess így!
2. Abban egyetértünk, hogy a járdán biciklizők esetében időszerű volna a makarenkói elvek bevezetése. De ahogy elnézem, a te szellemi színvonalad semmiben sem különbözik ezekétől (meg a kis tamagocsimétól :D)

Hogy a sötét agyad felfogná, azt kétlem, de azért leírom: a kerékpár egy közlekedési eszköz.

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2011.01.31. 09:12:21

@vanesze: Dettó.

Nálunk is van autó a családban, megengedhetnénk magunknak mégegyet. Havonta egy-két alkalommal rendszeresen járunk vele vidékre kirándulni, de napi városi közlekedésre a bringát használom (na jó, ilyenkor mínusz 10 fokban metró)

Szóval mi rendesen fizetjük a teljesítményadót és a télen a BKV-t is. Sőt, ilyen hidegben szórakozni az esetek többségében taxival megyünk, mert arra meg az a legpraktikusabb.

Angyalföld - belváros:
bringával 15-17 perc (14 a rekord)
metróval 20-25 perc
autóval nagyon jó esetben fél óra.

Miért járnék autóval a városban?

Stock 2011.01.31. 11:25:36

kicsit csapongó és összeszedetlen a poszt, de nagyon ideje volt és zömében rohadtul igaz és egy komoly problémára világít rá!

ideje volt már ennek a blognak!

Morghean 2011.01.31. 12:08:41

Valóban nem kell fizetnünk a járművek utáni hülyeségi adót, de attól még mi bringások is hozzá járulunk az utak fenntartásához, ne hogy azt hidd, hogy nem. Ugyanis a normál adók is ugyanoda folynak be, mint a ti szmogkeltő barmoké.

Ha meg bringást akarsz lehordani, nézd meg mivel megy. Képzeld! A bringák között is van olyan külömbség, mint egy trabant és egy porsche között. Nekem pl országúti verseny bringám van, ezzel lehet és tudok is annyival menni, mint bármely másik autós a városban (értsd: kitekerek átlag 40-60km/h-át teljesen nyugodtan). Ez bőven elég ahhoz, hogy mehessek autós sávban, mert megyek annyival, mint a megengedett sebesség. Persze a külső sávban, mert azt írja elő a kressz. Vannak külön "városi" biciklik, ezek átmenet az én újnyivastag abroncsos aszfalt betyárom és a normál montik között. Ezekkel már nem lehet olyan könnyen kitekerni 40-60km/h-t és kedveltebb azok körében, akik nem akarnak annyira megizzadni. A monti nagyjából ugyanaz mint a városi bicikli teljesítményben. Végül vannak a régi egy átételes kerékbpárok amiket falun használnak többnyire.

Elhessegetném azt a tévhitedet a falusiak közlekedésével kapcsolatban, ugyanis "parasztpusztán" azért nincs jobb infrastruktúrára, mert nincs akkora jövedelme/nem kap annyi támogatást, amiből ez telne neki.

Autóm nekem is volt, de a bringámat még mindig jobban szeretem mint a BKV-t. Oké, hogy szarrá lehet fagyni rajta, ha 8 fok alá megy az átlag hőmérséklet és közben repeszt az ember 40-nel az utakon. De megadja azt a sikerélményt, hogy igenis MEGYEK ANNYIVAL mint bármely négykerekes ökör és ezért csak a két lábamat kell megmozgatnom. Azt is el tetszik felejteni, hogy az autózás nem csak arról szól, hogy megyünk a sávunkban azt helló! Oda is kell figyelni a másikra! Ezt egymással szemben nem vagytok képesek teljesíteni, akkor kérdem én, mi a fészkes faszé van pofád számonkérni rajtunk bringásokon? Mellesleg mi igenis oda figyelünk rá, ugyanis bringáról még mindig nagyobbat lehet esni, mint például motorkerékpárról. Nincs olyan bukósisakunk, mert zavar a tájékozódásban, a nehéz mocis bőrszerkó se éppen alkalmazható viselet. Mi tisztában vagyunk a korlátainkkal, ti nem, csodálkozol, hogy ezek után mi lóbáljuk az öklünket?

Én Rákoskeresztúron lakom, onnan bringával 40 perc kb a belváros (lámpás forgalmat is beleértve). BKV-val ez legalább másfél óra lenne (főleg reggel). Autóval meg nem vagyok hajlandó menni, mert van elég bunkó az utakon így is.

Morci úr · http://suttyok-ket-kereken.blog.hu 2011.01.31. 13:31:45

Látom a védelem egyetlen konkrét érvelése: "nekem is van autóm!"
1. Ez a nyilvánvaló kisebbség.
2. Nagy valószinüséggel nem is velük van a gond.

Fentartom egyébként, hogy aki azzal dicsekszik, hogy Budapesten ebben a szmogban bármilyen okból biciklivel közlekedik és ezt megpróbálja önmaga számára is pozitívumként feltüntetni az nem normális.

De fő, hogy a lényegben, a járdán közlekedésben azért egyet értünk.

fidesz = házmesterek pártja 2011.01.31. 14:05:41

@Morci úr: bunkókám! Budapest nem csak a Nagykörút és a Hungária!
Nincs mindenhol olyan rossz levegő - mellesleg én a belvárosi mellékutcákban sem tapasztaltam soha, hogy olyan szörnyű lenne a levegő minősége.

Stock 2011.01.31. 14:12:07

@Morghean: addig olvastam, hogy 40-60-as átlaggal tekersz a városban... :-DD köszi!

aki a városban teker az idióta divathippi, aki szopatja a normális társadalmat és ezt az ezközét választja a lázadásnak....... tipikus kis alter suttyók!
az meg hogy nem csórók :)
általában nem azért lesz valaki "rapper" és öltözik bohócnak, mert csak a turkálós bőcuccokra van pénze.... és persze nem azért lesznek feketére mázolt rokkerek a legrondább lányok sem, mert csúnyák... és mennyi gazdag rasztát lehet látni, ugye?! jah nem azok bringásfutárok, a jólét szimbólumai..... :))))

dugót meg a bringások, meg a rogán generál!

Stock 2011.01.31. 14:13:35

@Atomot az indexre!: gyere ki vidékre és megérzed, hogy az autók tartósított hegyilevegőt pufognak ki a fűtéshez képest!

Stock 2011.01.31. 14:14:49

most komolyan, aki szerint havas, jeges utakon, kátyúkkal súlyosbítva okés kerekezni azzal tényleg gondok vannak.

fidesz = házmesterek pártja 2011.01.31. 14:33:40

@Stock: edzettség kérdése. Én a 105-110kilómmal egy MTB nyergében megyek 25-30 körül.És nagyon szar a kondim... Egy jó erőben lévő, sportos ember, egy modern versenygépen simán viszi a 40-60 közti, mozgásban mért átlagot (magyarán az órája ennyit mutat, de az többnyire nem számolja bele a lámpánál történő álldogálásokat)
Más kérdés, hogy 40-nél sokkal magasabb _átlagot_ városban... max. örökös életveszélyben. ;-)

Ami a vidéki levegőt illeti, tavaly bejártam Budapest 50km-es körzetét biciklin, nem nagyon éreztem a különbséget, sőt... mivel sok helyen kénytelen voltam a forgalmas főutakon v. azok mentén tekerni, sok esetben lényegesen rosszabnak éreztem, mint itthon.

Stock 2011.01.31. 14:50:54

@Atomot az indexre!: persze országúton, néhány kilométeren át simán mehet egy edzett kerekes 50 körüli átlagot (sík terepen)....
de városban, ne vicceljünk már! :)
kocsival a vácin jön ki (ha szabályos vagyok) a mozgásban töltött átlagom 60 körül... de egyébként mi értelme mozgási átlagot nézni, hiszen abból a szempontból, hogy mikorra érsz oda lényegtelen. olyan, mint a pillanatnyi fogyasztás: szép, szép.. és?!

a lámpák meg pont a kerékpárosokat érintik a leginkább hátrányosan, ugyanis a forgalom ritmusára vannak többnyire belőve, tehát lehetetlen a zöldhullámot tartani.

nemrégiben a hungária mellett sétáltam és arra döbbentem rá.. el is kezdtem mosolyogni..., hogy bezony nem marja az orrom és nem csípi a tüdőm a levegő, nemúgy, mint otthon: pesttől huszonpár km-re, az erdővel nagyrészt körülvett területen. :))

Morci úr · http://suttyok-ket-kereken.blog.hu 2011.01.31. 15:26:36

Várjuk meg amíg kicsit jobb idő lesz és megint ellepik a járdákat.
Autósként legfeljebb elviszi a tükröm...

fidesz = házmesterek pártja 2011.01.31. 15:48:46

@Stock: mondjuk a biciklis közlekedést ne úgy nézd, hogy zöldhullám...
Egy időben bringával jártam dolgozni, úgy 12-13km-re a lakásunktól.
BKV-val nagyjából 40 perc volt az út. Bringával, szezon elején, úgy emlékszem, 50 perc körül, nyár végére 35 perc. Mindezt javarészt kerékpárúton és mellékutcákban. Éjszaka, taxival 15 perc volt, ez igaz, de volt rá példa, hogy a főnököm hazahozott csúcsidőben és hát... kb. harminc perc volt háztól-házig. Ennek majd' tíz éve, azóta az autósoknak csak romlott a helyzetük.
Szóval sokmindentől függ, hogy érdemes-e biciklire ülni...
Ha lenne olyan biciklim, amit ott mernék hagyni, a tárolóban, akkor még boltba is bringán járnék. Olcsóbb és számomra sok szempontból kényelmesebb lenne.

Morci úr · http://suttyok-ket-kereken.blog.hu 2011.01.31. 16:08:11

Alapvetően soha nem a biciklivel volt a bajom. Magam is használom.
A gond az agyatlanok lehengerlően nagy számával van akik nap mint nap járnak vele.
Nem értem, hogy aki normális biciklisnek gondolja magát, az miért veszi fel a kritikát?

fidesz = házmesterek pártja 2011.01.31. 16:47:57

@Morci úr:
Mert "a biciklisekről" írsz.
Mert (sajnos) "a biciklis" mára szitokszóvá vált. (igaz, nem véletlenül - de utálom, ha összemosnak az ilyenekkel pusztán azért, mert a biciklizés az egyik hobbim)
Mert úgy egyébként sem a 75-80%-nyi tahóról írtál, hanem mindenkiről, aki biciklivel jár.

hím-pellér 2011.01.31. 22:46:55

Nekem azzal van tele a tököm, hogy mennyire leszarják a kreszt. Álló sornál előre megy, szétnéz, átmegy a piroson. de az is elég, ha előre megy, én meg kerülhetem 1.5 m-es oldaltávolsággal amikor van rá hely. Gyalogos zöldnél ő már átmegy hiába piros a kerékpárosoknak. Stb...

mement 2011.02.01. 01:50:57

En ugy emlekszem a kepen szereplo biciklisnek azert esik neki az autos uriember, mert a lany megkerdezte miert az auto ablakan dobja ki a cigicsikket, miert nem a hamutartojaba nyomja, erre valaszul kiszallt es elkezdte lokdosni es taposni a lany bicikliet

Kivallo valasztas, hagy gratulaljak....

kerdojelpont 2011.02.01. 12:47:12

Hát nem tudom, szerintem még mindig többen vannak azok az idióták, akik ahogy valamilyen X lóerős fémkasznit szereztek maguk alá, rögtön mindenkinél jobbnak érzik magukat. :) A kedvenc esetem az volt, amikor járdánál lassit, elkapom még a tekintetét is, szépen elindulok, ő hirtelen padlógáz. Még egy gyors elugrás után is súrolta a kezemet a tükrével.

Morghean 2011.02.01. 14:55:35

@Stock: Lehet 40es átlaggal menni városban, simán. Rákóczi/Kerepesi úton szoktam annyival menni és még zöld hullámot is el tudom kapni, minden csak az időzítésen és a megfelelő sebességen múlik, így van ez akkor is ha autóval mész.
@hím-pellér: Előre menni a pirosnál, nem bűn a bringásnak. Sőt, tudtad, hogy mehetünk egyirányú utcában, szembe forgalommal?
@kerdojelpont: Rákóczi-n futottam össze egy ilyen mercis digó hármassal, próbáld ügyeskedni a buszsávban én meg félhangosan csóváltam a fejem. Nagyon erősködött, hogy ő akkor most igenis el üt engem, de az Astoriánál levő lámpánál már hírét se láttam. Egyszer meg a Kerepesin mentem kifelé és a Keletitől végig egy BMWs nyomta neki nagyon oda a gázt, amikor zöldre váltott a lámpa. Érdekes módon én zöld hullámban mentem végig, ő meg mindig belefutott a pirosba, a Néptadionhoz meg én értem előbb. :P
@Morci úr: a probléma többnyire az, hogy a bicikli utak vagy nincsenek kiépítve, vagy ha ki is van, azok is:
1. kerülő (autósok benzint, mi testi energiát fogyasztunk, nem mind1 mekkora kerülő);
2. rosszúl van kialakítva (útakkal/kereszteződésekkel érintkezés olyan, hogy időt/energiát/lendületet pocsékol);
3. útviszonyok (és ez egyéni bökkenő velük szemben) szaros brick téglákból van kirakva (nem tudom, mentél-e már olyan bringával, amit 6bár nyomásra kell fújni.. az, hogy kurvára ráz, az enyhe kifejezés).
Többnyire sokkal jobban megéri az autóúton haladni, mint a bringa úton (pl ilyen a Kerepesi út teljes vonala). A járdák szintén ilyen kategóriák miatt kerülnek használatba (többnyire a bringa út hiánya miatt). Személyszerint, inkább megyek az autósok között, mint a járdán, mert utálok szalomozni a sok (amúgy is) bírka módjára közlekedő gyalogos között. Hogy más miért választhatja a járdát favoritnak, meg egyszerű: a budapesti autósok hírhedten szarok (tisztelet a kivételnek): agresszívak, nem tartják be a szabályokat, nem figyelnek a másikra. Az aki lélekben nincs ott, hogy most elüthetik, az inkább a járdán fog tekerni.

Tényleg rosszúl kezdted a vitát azzal, hogy mindenkit egy kalap alá vettél, de ez bizonyára betudható a hiányos ismereteidnek, ami remélem ezek után kibővült.

Peace!

ui.:
@Stock: Hogy ez divatlázadás lenne? Vedd aminek akarod suttyókám. Valaki lehet, hogy azért teker, hogy borsot törjön az autósok orra alá. De lehet olyan is, aki tényleg egészségesebben akar élni és mondjuk nincs ideje külön kimenni futni egy kicsit a Margit szigetre (vagy a térdei nem bírják). Lehetnek olyan bicikli buzik is mint én, akik le akarják győzni saját magukat és ha sikerűlt megint valami jót teljesíteni, akkor jön az endorfin roham (ami amúgy is termelődik sportolás közben). Lehetnek köztük zöldek is, és ha megnézed, hányan váltottak autóról bringára, veszed az így felszabadúlt CO2 kibocsájtási statisztikákat (elenyésző az igaz), akkor láthatsz valami érdekeset. Ha sokkal többen váltanának (akár a nyári jó időnek köszönhetően; egy kissebb idényre is akár) a városi levegő és úgy egészében a városi közérzet, javulni fog. Az meg, hogy ki mivel teker és mennyi pénze van rá, rohadtúl nem összehasonlítható a zenei kultúrákkal, szar példát hoztál fel.

Morghean 2011.02.01. 14:59:15

Sőt! Tudok olyan példát is, aki azért kezdett el tekerni, mert ki akarta próbálni, mennyivel más közlekedési forma az a városban, mint az autó. Azóta emberünknek a kocsija ott rozsdásodik a parkolóban.

fidesz = házmesterek pártja 2011.02.01. 17:23:19

@Morghean:
"Sőt, tudtad, hogy mehetünk egyirányú utcában, szembe forgalommal?"
Nem, bazdmeg, még te sem mehetsz forgalommal szembe, ha nincs kitáblázva!

terror 2011.02.01. 20:12:05

www.kti.hu/uploads/2010/Tarsmerleg-egyeztetesivalt.pdf

Ezt olvasd at, utana meseld el legyszi, mennyivel is adozol bele a kb. 650 milliardos hianyba, ami az autokazas utan az externalis koltsgeket is szamolva osszejon.

ex-dr. vuk 2011.02.01. 20:24:35

Szerintem kicsit ciganyozzunk is. Az pont ugyanez a kategoria :)

ex-dr. vuk 2011.02.01. 20:32:58

Csoro biciklista mi? blahh

Nos London kb akkora, mint Pest megye, es 4x annyi lakosu mint Bp.
Akkor szerinted ide nem valo a bringa mi? Tiz- es szazezrek bringaznak nap mint nap, telen is. A leghasznalhatobb kozlekedesi eszkoz. Kerekparutak tobbnyire nincsenek. Es meg tavolrol sem csorok...

Ennyi baromsagot egyrakason. Probalj elszakadni balkantol.

ex-dr. vuk 2011.02.02. 00:56:33

@Stock:
most komolyan, aki szerint havas, jeges utakon, kátyúkkal súlyosbítva okés autozni azzal tényleg gondok vannak.
1-1

Morghean 2011.02.02. 03:13:26

@vuk_: Jó a londoni példa, pláne ha még az átlag útminőséget is hozzá vesszük... Hozzá képest BP, olyan mint egy falu a fővároshoz képest és ha ehhez hozzá adjuk az eredeti blogban írt utalást a falusi infrastruktúrára... Akkor csak röhögni tudok. :D

Valjuk be, az egész utálat a bringások felé az autósok felől, ezekből a pontokból ál:
- Pénz takarékos.
- Dugóban is lehet vele haladni.
- Az ember hozzá juthat a napi egészséges testmozgáshoz, plusz idő ráfordítás nélkül.
- Hely takarékos (nem foglal drága parkoló helyet).
- Élvezetes (és az se utolsó, hogy a csajok jó néven veszik a kidolgozott fenekünket).
- Nem szennyezi a környezetet, rontja a városi levegőt.

@errorka: Olvas a halál 120 oldalas szakzsargonos maszlagot hajnali háromkor, de ha mindenképpen bele akarsz kötni...
Nincsenek külön bringás adók, mert ha megnézzük.. Mit is akarnának meg adózni? Azt a 7-10 kilót amin gurulok? Azt a 7 deci vizet amit elfogyasztok 30-40km-en? Azt a kb fél liter izzatságot amit elpárologtatok? Annak a négy tojásnak és 2 szelet kenyérnek a kereskedelmi értékét aminek az energiáját felhasználom a fenntebb említett távra? Azt az elenyésző mértékű CO2-od amit ki lélegzek? Viccelsz? Még csak kilóméter adó sincs, inkább hátba veregetnek, minnél többet mutat az óra, mint, hogy pénzt kérjenek érte. Tudod az utak, nem attól mennek tönkre, hogy biciklisek járnak rajta. És egy km biciklis út még mindig olcsóbb, mint 1km aszfalt (még ha fostos briktéglábol is rakják ki). Ez utóbbit, kivételesen első kézből tudom. A budapesti kerékpáros réteg, még nem elég nagy, hogy érdemes lehessen rá külön adókat kivetni és hát, tényleg, mit lehet ezen meg adózni? És igenis hozzá járul mindenki az utak fenntartásához. Tudod, nem csak a BKV kap "segély csomagokat" a működtetéshez. Ez van, sajna jóléti államban élünk. Ha olyan utakat akarunk mint Londonban, akkor ahhoz olyan adók is kellenének. Akkor viszont senki nem ül már autóba, az is ziher!

terror 2011.02.02. 07:47:46

@Morghean: Nem tudtam, hogy csak hajnal 3-kor lehet - raadasul akkor meg nem lehet :P - PDF-eket olvasni, elnezest.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.02.02. 08:45:59

Előre bocsájtom nem utálom a bringásokat. Sőt, viszonylag kevés konfliktusom van velük. Azonban van pár dolog, ami az ész szemem is csípi!

Azt tudjátok, hogy ha kerékpárosokról beszélünk, ráadásul még két kaszttal kell "megküzdenünk", amit sokan nem is tudnak:

1. Az országúti kerékpáros. A "profi".A menő! Ő nem kér a kerékpárútból. Igaz ő érte épült, a mi adónkból, is, rengetegbe került, de neki nem felel meg! Sőt! Ők maguk azt mondják, nekik nem is kell! Ők az úton akarnak kerékpározni....(Tudom, ismerek ilyet és sokat beszélünk erről, békességben) Akkor is, ha az út mellett, egyébként, ott húzódik a kerékpárút.Akkor is ha szabálytalan. Akkor is ha piros a lámpa..Ők nem kérnek belőle. Majd ők azt tudják!
2.
A biciglis vagy biciklis vagy ahogy tetszik. Ő a családos, kerékpáros kritikalmassos, hisztizős,bringávalmindenhovamenős autósutálós, (tisztelet a kivételnek, mert van, de azok általában autóznak is) Ők akik kerékpárutat akarnak mindenhová,a holdra is, de ingyér ám, nekik a gyalog is ellen, mert zavarja őket, az autós pedig az ördög maga!

Tőlünk pedig, hétköznapi emberektől várják el, hogy mi alkalmazkodjunk mindkét csoporthoz, szolgáljuk ki az igényeiket, mindkét csoportét az adónkból, de a kerékpáros nem fizet a közlekedésért semmi, de semmi pluszt..
Szemben az autóssal, aki ugye, hát el sem kezdem sorolni mennyit...
Na most. A kerékpárút értük épült!Sok pénzbe került, de az sem jó..Megépítettük, mégis kerülgetem a bringást az úton. Ha szólok, én vagyok a gonosz autós bácsi!
Ha nem szólok, palinak érzem magam...
Gyalogosként? Ahol közös a kerékpárút meg a bringaút, ott is én vagyok a tápláléklánc legalja, megint???? Hát ne már!Jó ha el tudok ugrani..Ha szólok? A köcsög puhatestű..Ha nem? Hát basszus, ezt is az én adómból is építették..Hogy van ez?? A bringásnak semmi kötelezettsége? Rá sem a KRESZ sem az észérvek nem hatnak? Tudunk nekik jót tenni? Építsünk még országúti kerékpáros sávot is a bringaút mellé? Ahol a gyalog is ott kell menjen, építsünk bringás felüljárót? Na ne már..

Szóval, amiért koptatom a billentyűzetet, az, a bringásnak is részt kell vállalnia anyagilag, ha kívánságai vannak, be kell tartania a KRESZ-t, ehhez kötelező oktatásra van szükség és legvégül, neki is kompromisszum késznek kell(ene) lennie!

Ezekről szoktunk a profi bringás haverommal vitázni.. Nem sok sikerrel, de egyébként barátságosan:-)) Ettől ő még átteker a piroson, nem megy fel a bringaútra, mögé áll a busznak, kamionnak és sokat bringázik. Ja és utálja a kritikálmasszt.Kikéri magának!

Érdekes, nem?

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.02.02. 08:49:16

@Atomot az indexre!: :-) No igen! A bringás fejébe ennyi jutott el a KRESZ szabályból:-)) Az észt azonban itt osztja, hibásan:-))))))

fidesz = házmesterek pártja 2011.02.02. 09:00:34

@Aabroncs: no ezt rühellem itt is, meg sokfelé... nem "A bringás" - márcsak azért sem, mert én is azzal járok (csak épp az ilyen idióták miatt szoktam tiltakozni a bringás jelző ellen ;-) ), hanem sok... sajnos nagyon sok.

fidesz = házmesterek pártja 2011.02.02. 09:07:27

@Aabroncs: finoman szólva nincs igazad - legalábbis ebben a formában.
Az országútisokat meg tudom érteni. Azok a gépek nem terepre lettek kitalálva, a legkisebb zökkenő is jól érzékelhető rajtuk, ráadásul sérülékenyebbek is ezek a gépek (az áruk meg egy használt autóé környékén jár). Az ú.n. kerékpárutakon még egy össztelós montival is érdekes tud lenni a tekerés... (ajánlom figyelmedbe mondjuk a Budapest-Szentendre közti kerékpárutak valamelyikét!)
De mind1, nem fárasztom magam a további gépeléssel...

Morghean 2011.02.02. 09:58:22

Jó reggelt! Hát amit Aabroncs leírt, abból én az országútisak közé tartozom, de kivételesen azok közé, akik ismerik és betartják a kresszt (hülye nem vagyok, az életem múlik rajta). Autósok is többnyire rendesek, ha olyan úton haladok, amin nincs választásom, hogy hol menjek és szépen kikerülnek. BKVsok többnyire (ha tehetik), nagyobb ívben kerülnek ki, mint az autósok (szinte egész sávot váltanak). De van olyan is persze, aki miliméterekkel megy el, vagy szarba se vesz, ha szemből előz. Egyszer egy ilyen kamion miatt buktam fel a füves sávban, azóta van még egy ici-pici nyolcas az első kerekemben és vitt el majdnem a mentő.
Sokaknak tűnik rinyálásnak (nem csak itt, pár ismerősöm is így reagál rá), amikor a szar minőségű bringa útakat említem, de tényleg nem mindegy. Üljön fel ő is egy egy hüvelykujj vastagságú kerekes járgányra, aminek 6bár nyomásra van fújva a kereke! A kerékszerelő, aki összerakta a bringám, el mondta az elején, hogy ha át megyek vele egy 1 forintoson, akkor meg fogom tudni mondani, hogy fej vagy írás és azt is, hogy ezt nem viccnek szánta. Igaza volt! Aki a bringa utakat csinálja, az nem űlt még ilyenen. Téglás: maga a halál; beton: egy ideig jó, de hamar öregszik és azok a heppék, huppák, töredezések fájnak (mellesleg, soha nem képesek egy egybefüggő darabot megcsinálni); aszfalt: baromi jó lenne, ha nem szórnának bele kavicsokat, amit nem értek, mi a francért kell, hogy benne legyen? Anélkül nem tapad városi hibridek/montisok gumija? Őőőőőőőőőő...
Autósokkal többnyire nincs bajom, már amelyikben tudatosúl, hogy én is ott vagyok az úton. Még a szmogot is elviselem valamilyen szinten. És ha lenne adó rá, fizetném is, de nincs, úgyhogy hiába sír más, hogy csak ő fizet. Majd ha lesz... Addig hogyan? Adjam fel postán "Köszi" jeligével? Höhö! Semmivel nem járulok hozzá, mert nincs módja! Na ezen hümmögjetek el.

fidesz = házmesterek pártja 2011.02.02. 10:12:21

@Morghean: hát igen... tavaly, amikor a montit vettem, egy (nagyon)rövid időre elméláztam, akarok-e outit. De rájöttem, hogy jobb, ha nem. Részben mert a 110+ kilómnak nem biztos, hogy örülne, részben meg a hazai utak minősége miatt.
Egyébként a forgalmat szokni kell. Én ifjúkoromban a csepeli gyorsforgalmin, meg a Soroksári úton "szocializálódtam"... :-)
(tavaly, több éves kihagyás után ültem újra nyeregbe, de tán két olyan esetről tudok, amikor anyáztam az idióta autós miatt, pedig majdnem az egész bringaszezont úton töltöttem - igaz, a Fóti útnál forgalmasabb helyeket gondosan elkerültem)

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.02.02. 10:18:56

@Atomot az indexre!: Nos, megérted az országúti bringásokat, tehát lesz nekik külön út. Oké. Nekem meg az autómon van 20 colos kerék, amúgy is érzékeny vagyok a rázkódásra, nekem is kell külön út! Sőt! Gyalog is szeretnék olyan utat, ami kíméli a lábam és ami a 100+ -os, kopaszokra van építve! Igazán megérthetitek, de nekem a lábamat jobban nyomja a járda és a recékre is érzékenyebb vagyok...

Ne vicceljetek már! A közlekedők egy rész kap egy külön UTAT!! CSAK NEKIK!! Kerékpárút a neve...Elképesztő önzés, demagógia ezek után arra hivatkozva szegni a szabályt, hogy az ajándék út szar. Amikor meg még ezt olvasom,hogy túl nagy a kerülő, akkor kezdem konkrétan utálni a biciklist..Ember, hát ott építették meg, neked, ahol lehetett! Mit tegyünk még,hogy a kis se ggetek ki legyen jobban nyalva, már bocsánat???

Bőven többet kaptok az összes közlekedőnél, célirányosan, csak ti. Bőven. Semmi nem elég???

"Az országútisokat meg tudom érteni. Azok a gépek nem terepre lettek kitalálva, a legkisebb zökkenő is jól érzékelhető rajtuk, ráadásul sérülékenyebbek is ezek a gépek (az áruk meg egy használt autóé környékén jár). "
Ez a csúcs! Tehát valakinek a hobbija miatt kell nekünk olyan kerékpárutat építeni, ami nekik is megfelel? Ha pedig nem, akkor átírjuk a KRESZ-t is?? Kerékpár út, kivéve drága országúti. Majd kerülgetjük őket a hatoson,. mert kerülő a bringaút...Azt,hogy én tíz perccel később érek haza, ki nem xarja le?? A bringás! Az fontos! Én alsóbbrendű polgár, bocs,hogy élek...

Komolyan őrület...Így leírva, most kezdem nagyon utálni a bringásokat...

fidesz = házmesterek pártja 2011.02.02. 10:23:24

@Aabroncs: ez demagóg kötekedés, semmi több. Kb. annyi eszed van, mint kedvenc tamagocsimnak... :D

Morghean 2011.02.02. 11:59:07

@Aabroncs: Tudod az országúti nem azért jó, mert lehet vele száguldozni és mert olyan szép, meg drága, meg hűűű. Hanem, mert egy falusi nagypapa, a könnyű délutáni "el megyek a kocsmába a nehéz nap után" tempójával teker olyan 10km/h-val a kommersz egy áttételes csepel bicaján; addig én ugyan azzal a tempóval és erőbefektetéssel 25km/h-val megyek.
Amúgy, marha érdekes módon, minket senki nem kérdezett meg, hogy milyen legyen a bringa út... Azt is eldöntötte valaki helyettünk. Csoda, hogy nem tetszik? Ugyanúgy betartom azokat a szabályokat amik forgalomban haladásra vonatkozik, amikor nem a bringa úton haladok, zavar? Show Hivatalba tessék szíves lenni elfáradni. Az bringa utak többsége olyan, mintha alád adtak volna egy patkolatlan lovat és rád parancsolnának, hogy vágtass végig a Kőbányai úton. Szegény lónak annyi. Ajándék lónak ne nézd a fogát, de a göthös a gebe, az már máskérdés!

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.02.02. 14:11:28

@Morghean: Nos, Te lehet, hogy betartod a szabályokat, bár kötve hiszem, Kiutálna a bringás társadalom, ha Te minden pirosnál megállnál..
Elmondhatnád a kerékpáros mitől kiemelt tagja társadalomnak? Kik vagytok Ti, hogy külön elbánásban kell részesülnötök, mondja már el valaki, mivel érdemeltétek ezt ki? Mitől döntheted Te el, melyik szabályt tartod be és melyiket nem? Mert a bringás ezt teszi.. Mitől jár neked két-három féle út és külön szabályok?? Többen vagytok? Hasznosabb tagjai vagytok a társadalomnak? Többet fizettek? Ja, hogy ezek kínos kérdések..Lassan kitaláljátok, hogy a közlekedést körétek kell formálni...
Engem megkérdeznek mikor gyalogutat építenek, hogy milyen legyen? Mikor autóutat építenek? Pedig az én pénzem, én legalább fizetek érte. Mégsem lázadok, sírok, háborgok és tüntetek..

Hát Te mit fizetsz, hogy fikázod a bringautat és helyette engem tartasz fel?
@Atomot az indexre!: Te buta vagy semmi több..Majd, ha a kivételezést megokolod, majd ha elmondod, miért kell kinyalnunk a bringások seggét, ráadásul két csoportét, akik egymás közt sem tudnak megegyezni...

Nem értem, kinek képzelitek magatokat. Amit írtam, direkt sarkítva írtam, de ez a lényeg..Pofátlan, követelődző brigád benyomását keltitek, minden jogalapot nélkülözve minden közlekedő fölé emelve magatokat. Mitől? Miért?

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.02.02. 14:12:54

"addig én ugyan azzal a tempóval és erőbefektetéssel 25km/h-val megyek."

Ja ez meg LOL. Akkor Te még varázsló is vagy...Az áttétel nem csodaszer ám...A fizika még rátok, a közlekedés szentjeire is vonatkozik...

Morghean 2011.02.02. 14:49:17

@Aabroncs: Oh bocsánat, elfelejtettem említeni, hogy közepes 2/3+4/8-as sebességben megyek 25km/h-val komótos tempóban... ezeket a törteket értsd: a fogaskeréken futó lánc/összes fogaskerét szám; előbbi a pedálon lévő, utóbbi a hátsó keréken lévő fogaskerekeket szimbolizálja. Attól, hogy el vagy kényelmesedve, mert neked csak pedálokat kell nyomogatni és egy kormányt tekergetni jobbra/balra a klimatizált kis aluminium dobozkádban, attól még igazán megerőszakolhatnád az agytekervényeidet is, ha már "cigányozol". Nem vagyunk többség.. Sőt, mi vagyunk a kissebbség! A kissebbség védelme pedig egy igazán különleges dolog ebben az országban. Ha nagyon akarod, felfoghatod így is, taplókám!

fidesz = házmesterek pártja 2011.02.02. 14:53:13

@Aabroncs: tamagocsiII. Bocs, csak ennyire tartalak, a véleményedre magasról szarok. :D

Örülök egyébként, hogy tisztában vagy a fizikával, kár, hogy fingod sincs pl. a tömeg fogalmáról... :DDDD

@Morghean: ostoba, kár belé a szó... nem lennék meglepve, ha annak az empmao-nak vagy minek a kretén tagja lenne. ;-)

fidesz = házmesterek pártja 2011.02.02. 14:54:26

@Morghean: Most látom csak: cigányozna? Ő? Nézted a képet a böfögései mellett? ;-)

Morghean 2011.02.02. 15:02:32

@Atomot az indexre!: Igen, feltűnt, hogy a zsírtól nem látja a lényeget az irományainkban, de vagyok olyan jól nevelt, hogy a testi adottságait ne vessem szemére (amiről bizonyára nem tehet), inkább a szellemi pallérozatlanságát kifogásoljam. :P

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.02.03. 10:04:09

@Morghean: @Atomot az indexre!: Gratulálok két vaksi arctalan észlény..Hát ezek vagytok ti, arrogáns bringások. Jól megmutattátok, kik is vagytok valójában..Azonban a kérdésre nem válaszoltatok. Mitől és miért jár az ilyne majmoknak mint Ti a kivételezés? Itt van példának két ilyen kis bugris bunkó, mint ti..Dolgoztok? Adót fizettek, hogy nektek külön út jár?? Válaszoljátok meg, a kerékpáros mivel érdemelte ki a különleges elbánást???

Szabályszegők, veszélyeztetők és feltartók, tisztelet a kevés kivételnek. Amint a hozzászólásaitokból látható is, bringás nácik vagytok, gyakorlatilag lecigányoztatok az ellenvéleményem miatt. Azt vágom, hogy két kis seggarc vagytok , aki buta, mint a föld, de talán ez eljut az agytokig: Mivel érdemelte ki két ilyen kis szarjankó a külön utat az én pénzemből???

Ja, és jó irányba haladunk. Eddig nem utáltam a bringásokat, de kezdem átértékelni. Ha ti bringások vagytok, két ilyen arrogáns kis gyökér, véletlenszerűen kiválasztva, milyen a többi? Szerencsére nem ítélem meg a többi bringást miattatok. Nos, két felsőbbrendű közlekedő? Jöhet a válsz. Ne mást, a választ!

fidesz = házmesterek pártja 2011.02.03. 10:22:19

@Aabroncs: úgyis, mint tamagocsiII! Ne fáraszd magad, a kutya sem olvassa el, hogy mit fröcsögsz.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.02.03. 19:59:42

@Atomot az indexre!: Nyugi, kis botsáska..:-) engem szórakoztat, hogy kiakadtok, mert a szent kerékpárosokat a szájára merte venni valaki:-) Ti tényleg a közlekedők nácijai vagytok:)) Szánalom.com...-))

Válaszolni bezzeg nem tudtál, kis droid...:-)

fidesz = házmesterek pártja 2011.02.03. 20:30:47

@Aabroncs: ez a tamagocsiII még mindig büfizik. Nem akar valaki rátaposni? Nekem elég az az egy is, amit rendszeresen etetek. (és még mindig nem veszi észre, hogy a kutya sem olvassa a baromságait... :D )

pimpike_ 2011.02.03. 21:45:42

Úgy látom van itt két narkós biciGGGlista akit még nem sikerült a rend őreinek lefülelni...
Kár mert jobban járnátok kis kritikálmássz fajankók pár hónap pihenővel!
Talán kitisztulna az agyatok és gyorsan elmúlnának a hallucinációk.
Szóval inkább csak szólóban tekerjétek a Drum-ot ... a bélyeget meg kizárólag a postán nyaljátok.

na píísz!

ui: Jön még biciklisre kamahárom ! :D

ifj. Nagy Gábor 2011.02.03. 22:43:43

Morci úr 2011.01.31. 13:31:45:
"Fentartom egyébként, hogy aki azzal dicsekszik, hogy Budapesten ebben a szmogban bármilyen okból biciklivel közlekedik és ezt megpróbálja önmaga számára is pozitívumként feltüntetni az nem normális."

Nem a bicikliző szívja meg a legjobban: nol.hu/archivum/archiv-491985

Morci úr 2011.01.31. 16:08:11
"Alapvetően soha nem a biciklivel volt a bajom. Magam is használom.
A gond az agyatlanok lehengerlően nagy számával van akik nap mint nap járnak vele."

Na akkor ezt vesd össze azzal, amit két és fél órával korábban írtál (ld. az előző idézetet), és döntsd el, egyetértesz-e magaddal! :-D

ifj. Nagy Gábor 2011.02.03. 22:44:16

Stock: "aki a városban teker az idióta divathippi, aki szopatja a normális társadalmat (...) dugót meg a bringások, meg a rogán generál!"

Ja, az a sok autó menne akadálytalanul, csak az a sok autó ne lenne ott előttük. :)))))

ifj. Nagy Gábor 2011.02.03. 22:46:43

hím-pellér:
"Nekem azzal van tele a tököm, hogy mennyire leszarják a kreszt. Álló sornál előre megy"

2010. január 1. óta szabályosan teszi.

ifj. Nagy Gábor 2011.02.03. 22:49:43

Aabroncs
"Ne vicceljetek már! A közlekedők egy rész kap egy külön UTAT!! CSAK NEKIK!! Kerékpárút a neve...Elképesztő önzés, demagógia ezek után arra hivatkozva szegni a szabályt, hogy az ajándék út szar."

Nem is kéne nekik - miért kivételezünk egyféle közlekedővel? A közúton (pontosabban: úttesten) is megvannak a forgalomtechnikai eszközök arra, hogy lehessen kényelmesen, biztonságosan és gyorsan kerékpározni.

És így ráadásul te is nyugodtabban alhatnál, a hálátlanok nem kapnának olyan ajándékot, ami nem tetszik nekik és mindenki jobban járna.

Remélem ezek alapján egyértelműen támogatod, hogy ne épüljenek kerékpárutak (városokban legalábbis). ;-)

Morci úr · http://suttyok-ket-kereken.blog.hu 2011.02.03. 23:05:09

@ifj. Nagy Gábor: Nem kellene, hozzá nagy ész megérteni.
Biciklizem, de felteszem az autóra, kiviszem a városból és a jó levegőn erdőben, folyóparton stb. használom a kerékpárt, arra amire 2010-ben való.
Sportolok vele és jól érzem magam. Nem lúzerségből, jobb híján járok vele, leszarva másokat. Ennyi.

ifj. Nagy Gábor 2011.02.03. 23:26:35

@Morci úr: Előtte nem, de most merem remélni, hogy nem a múlton akarunk vitatkozni...

ifj. Nagy Gábor 2011.02.03. 23:44:20

@Morci úr: Akkor talán nem olyan dolgokról kéne írni, amik konkrétan nem szabálytalanok, hanem a mentalitásról. Lehet találni egyértelmű szabálytalanságot is eleget.

fidesz = házmesterek pártja 2011.02.04. 05:15:52

@pimpike_: egy pimpike csak ne pofázzon narkóról... :DDDD
(gyk:lásd Az erdő kapitánya)
@Morci úr: Az ilyeneket kellene letiltani a bicikliről... a magadfajta, a kurvaéletbe nem fogja megtanulni, hogy a bicikli az nem játékszer, hanem (többek közt) közlekedési eszköz. Az eddig leírtak alapján, tipikus példánya vagy annaka bunkó, tajtparaszt autósnak, aki miatt a biciklivel szabályosan közlekedők panaszkodnak.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.02.04. 15:15:52

:-) Na kapott a két kiskancsó, rendesen:-) Tényleg nem értik és a kérdésre a két kis burnyák botsáska még mindig nem válaszolt!

Adjatok a kétkerekű bringás náciknak! :-)))

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.02.04. 17:30:38

@Atomot az indexre!: ..mert igen jól szórakozom rajtad:-) Idegbeteg bringás..Valaki szólni mert, a szent kerékpárosokhoz, most kivagy totál, mi??

fidesz = házmesterek pártja 2011.02.04. 17:44:51

@Aabroncs: kicsi tamagocsi még mindig nem fogta fel, hogy nem olvasom az ostobaságait. :D

2011.02.05. 14:54:57

Ennyi tévedés 1 posztban... te valami radikális autóimádó szekta tagja vagy? Csak kérdem. Ez a blog annyira távol áll mindenféle logikus érveléstől, hogy nem is érdemes megpróbálni érdemben válaszolni...

A Tyne folyó déli partja 2011.02.05. 22:50:47

@vuk_: arról nem is beszélve, hogy egyes bicikliket drágábban árulnak, mint kocsit...

A Tyne folyó déli partja 2011.02.05. 23:02:35

@Aabroncs: tán, ha egyszer megpróbálnál biciklizni, akkor rájönnél, hogy egy csomó bicikliút használhatatlan (itt is, nem csak Magyarországon, a járda közepén megjelenik egy tábla, hogy az bicikliút, de felmenni rá sehol se lehetett, vagy a közepén egy oszlop, esetleg buszmegálló, hogy véletlenül se tudd kikerülni. )
és tudod, nem feltétlenül halad arra a bicikliút, amerre menned kell...ugyanis, kapaszkodj meg, közlekedésre használják, A pontból B -be jutáshoz, és elég kevés az esély arra, hogy ezt úgy tudja kivitelezni, hogy kizárólag bicikliúton megy. aztán olyan is van, hogy az út mellett ugyan már van bicikliút, ahonnan a biciklis jött, viszont nem, és ahhoz, hogy rátérjen az bicikliútra, kell keresni egy megfelelő pontot, ahol lehet is.

a közös gyalog és kerékpárutat meg fel szokták osztani gyalogos sávra és biciklis sávra, viszont ezt a gyalogosokat a legkevésbé szokta zavarni, simán kóvályog a biciklisávon. és ne gyere nekem azzal, hogy az autós meg a biciklis az úton, ott ugyanis sávokban szokás közlekedni. a gyalogosok viszont összevissza ténferegnek, mindenhol.

A Tyne folyó déli partja 2011.02.05. 23:13:57

@ifj. Nagy Gábor: én nem is értem, hogy mi is a baj. eleve a sáv szélén megy, nem két autó között. akkor miért is baj,hogy előre megy? nem az autó előtt fog elmenni így se. csak gondolom, a sok idióta autósnak nehéz megint a gondolkodás.
mellesleg, itt egyes helyeken még úgymond kötelező is a biciklisnek előre menni, fel van festve a lámpához egy zöld rész, rajta biciklivel...

A Tyne folyó déli partja 2011.02.05. 23:17:15

@Morci úr: arra amire 2010-ben való.

igen, közlekedésre, te nagyokos.
kerékpár: kétkerekű, lábhajtású jármű. (az értelmező kéziszótárból idéztem. jármű, érted, mint az autó, pl.)

Perillustris 2011.02.06. 15:09:56

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): Ne fáradj. A valójában marginális, ám a blogokon nagyobbnak tűnő kerékpár(os)-ellenességre építette fel a (fika)blogját. Az értelmezés jól láthatóan nem az erőssége, a primitív indulatokat lovagolja meg.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.02.06. 16:25:29

@Perillustris: Nayon szeretnéd, ha így lenne, de elég volt a fészbúkra kidobnom és egyetlen óra alatt 18 ismerősömnek tetszett, ha jól látom!Szóval írogasd csak, amiben reménykedsz, de ettől még nem lesz igaz..Akárkivel dumáltam, igazat adott, sőt! A bringás haverom sem mindenben ért veled egyet! Pedig ő aztán elvetemült..Többet tett egy év alatt az odométerbe, mint én az autómba...Sőt! Most nyert egy 800.000 Ft-os bringát:-) Azt üzeni, a kirtikálmasszotokat b tok meg! A kerékpárútjaitokat is! .-) Mondjuk ő tényleg nem megy rá, csak ha montizik...Csak ő autózik is, ezért nem köcsög, nem szopatni akarja az autósokat, hanem élni mellettük..Tanulhatnátok tőle...

fidesz = házmesterek pártja 2011.02.06. 16:59:58

@Aabroncs: basszus, véletlenül nem néztem a feladót és elolvastam... ROTFL :-DDDDD
A faszbúkon lájkoltak! Júúúúúúúújjjjj most mi lesz? :-DDDDDDDDDD

ElfRoland 2011.02.06. 17:04:07

@Aabroncs:
Ez a haverod:
"Azt üzeni, a kirtikálmasszotokat b tok meg! A kerékpárútjaitokat is! .-)
Mondjuk ő tényleg nem megy rá, csak ha montizik..."

Ez meg a véleményed róla:
" bringás nélkül 10 perc alatt otthon vagyok. Ha kifogok egy kerékpárost, az 10 perc, míg ki tudom kerülni, olyan a forgalom és az út és ez csak egy példa!Van mindenkinek ilyen és van még... Ebben a bőszítő az, hogy a kerékpáros mellett ott a bringaút, ami hibátlan. Mennek is rajta..Azonban az országutisnak nem jó..
Ő előttem megy 30-cal és még büszke is rá..Ész megáll.."

:-D

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.02.06. 17:46:12

@Atomot az indexre!: Nem engem, de nagyonbuta gyermek..@ElfRoland: Igen.Ezt mi ki is szoktuk tárgyalni, időnként. Parász vita, ő legalább értelmes érveket hoz fel, miért megy ott és a legfontosabb, ő autósként kerékpározik, amiért tisztelem! Nem szopatja az autósokat és elismeri a bringások hülyeségeit, sőt autósként még le is baxxa őket..ponjt azért mert nem is tudom mennyit bringázik naponta, télen-nyáron..Viszont autózik, autójavító, sorolhatnám..Van rálátása a dolgokra. Mindkét oldalról..A hozzá hasonlóknak kéne ezeket a dolgokat kézbe venniök..

Perillustris 2011.02.06. 19:51:27

@Aabroncs: Most írd ki, hogy "Rekettyés olcsón eladó, a lovagoktól, akik azt mondják: NI!" Lehet, több lesz, mint 18 a "lájkolók" száma (LOL - mintha ez reprezentatív lenne).

"A bringás haverom sem mindenben ért veled egyet!"

Képzeld, én meg vele nem értek mindenben egyet. Sőt, valószínűleg nincs olyan ember, mégha "kerékpáros" is, akivel mindenben egyetértek. Nekem sem kell egy méter kerékpárút sem, ezt elárulhatom. S az idióta KRESZ-gumiszabály miatt el is kerülöm azokat a szakaszokat, ahol van.

Az autósokat meg nem kell szopatni, megteszik ezt saját maguk.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.02.07. 17:06:07

@Perillustris: Látod, nem is érted mit beszélek, csak hőbörögsz...Az ismerőseim közül 18 ember?? Reprezentatív..Nagyon..
"S az idióta KRESZ-gumiszabály miatt el is kerülöm azokat a szakaszokat, ahol van.

Az autósokat meg nem kell szopatni, megteszik ezt saját maguk."

Végre kibújt a szeg a zsákból..Látod, Te rühelled az autósokat, én meg a hozzád hasonló bringásokat. Ez jó így és így is fog maradni, csak akkor ne csodálkozz, ha én meg azzal játszom, el tudok-e melletted menni úgy, hogy a tükröm érinti a könyöködet.. Ti is így álltok hozzá, toleráljon akkor titeket a Kun Béla..

Perillustris 2011.02.07. 19:47:52

@Aabroncs: "Az ismerőseim közül 18 ember?"

Semmit nem jelent. Ha én beírom, hogy kerékpársávot a Nagykörútra, egy órán belül harmincan "lájkolják". És? Te autós körökben mozogsz, én meg biciklisekben. Ennyi.

Nem túl elegáns, hogy úgy próbálsz kiszállni a vitából, hogy előremenekülésképpen "autósgyűlölőnek" állítasz be. S mint ilyen, ugyebár, már nem is mérvadó a véleményem, hiszen nem lehet elfogulatlan. A tiéd persze, gondolom, az autózáshoz közvetlenül köthető vállakozásod ellenére az.

"Az autósokat meg nem kell szopatni, megteszik ezt saját maguk."

Erről szól pl. az autozz.blog.hu/, ha nem vetted volna észre.

A zsákról és a szögről annyit, hogy éppen most helyeztél kilátásba egy szándékos bűncselekményt. Hajrá!

terror 2011.02.07. 21:06:34

@Aabroncs: "ő autósként kerékpározik, amiért tisztelem"

Jol beegetted magad, de ez a mondat ez tokre ott van.

Ha valaki teker elotted, akkor elorekiabalsz, hogy hey ember, van-e jogsid, meg autokazol-e? Aztan ha nincs, vagy van, de nem autokazik, akkor lecentized, mert kocsog kerekparos, ha pedig neked tetszo a valasz, akkor kikerulod nagy ivben, mert minden tiszteleted az ove? :D

galoooshka 2011.02.21. 13:47:36

Jézusisten, te milyen szinten vagy már ostoba, demagóg, beszűkült, egybites önző barom, hihetetlen.
Mintha nem írták volna már le elegen a frusztrációikat a "mocsok biciklisekről", pffff...
Figyi, ne foglalkozzál te azzal, ki mivel közlekedik, mennyi adót fizet,satöbbi.Azt se te döntöd el, mivel "lehet" közlekedni Budapesten.
Gyökér.Kár minden rád pazarolt szóért.
Aztán a Margithidas poszthoz beillesztesz egy ezeréves képet, amin ráadásul bájosan mosolyogva, jó fél méter közt hagyva sétál-gurul egymás mellett gyalogos, meg biciklis.Öcsi! Egy ilyen kép alá fröcsöghetsz te bármit a "köcsögbringásról", az értelmesebbjét nem lesz könnyű megvezetned, megyek is inkább erről az oldalról, vissza se nézek, hozzád hasonló ezer meg egy akad totalcar-on, autozz-on, menjél, vedd fel ott a fonalat, lehet olyanhoz is sikerül hozzászólnod, amihez vmi minimális közöd (+rálátásod) is van...
Botrány vazeg....(fejcsóválva el)

Morgh 2011.03.03. 14:12:38

@Aabroncs: Válaszoltunk! És ezt már sokadszorra mondom, csak ha nem lenne a lila köd a szemed előtt, látnád is (a hiba az ön készülékében van). Na mind1. Tiszteled a hobbi bringásokat (azok az autósok, akik bringáznak néha-napján), jó! De, azt aki télen is inkább testhővel fűti magát, mint motor széllel, azt miért is nem? Hipokrata vagy barátom. Olyan bringást tisztelsz aki nem "bringás" és olyat nem, aki IGAZI bringás.

Rengeteg autóssal ki lehet jönni! Még a bőrfejű 2ajtós-szekrény bömös/merdzsós ürgékkel, vagy a "zsiguliban 7 cigány" típusúval is; az ipari vasalókról nem is beszélve (busz/kamion). Valami oknál fogva, pont azok keverik a szart, akiket (az autós társadalom is) hétvégi autósnak ismer (még ha nem is csak hétvégén veszi elő a szekeret). Ezek mennek (vagy mennének, ha tudnának), mint a Jani és dudál és káromkodik, ha valami nem úgy megy, ahogy azt ő elképzelte a fejében, valahol Csoda Országban.

Magyarázd el nekem légyszíves, hogy miért is kerűl neked 10 perc többletbe, ha össze futsz egy bringással? Biztos nem azért, mert 10 percig agyalsz azon, meg számítgatod az autó dinamikáját, ami lehetővé teszi a kerékpáros megelőzését. LEMÉRTEM: Egy kerékpárost megelőzni tiszta úton 5 másodperc; hosszú szerelvényeknek (értsd: busz / pótkocsis kamion) 10-15 másodperc (és akkor nagyon jómódú voltam). Segitek! Azért kerül 10 percbe kikerülni azt a szaros bringást, mert a többi autós álltal generált forgalom miatt, nem tudod. Akkor most ki is a hibás? A bringás, aki igenis közlekedik, vagy a magadfajta 4+ kerekes marha akivel tele van az út?

Tőlük vagy ideges, csak rajtunk vezeted le, mert mi vagyunk a kissebbek. Érthető, mi csak 6-15kg-on gurulunk, míg ti 1,5-5 tonnán.

@pimpike_: Janinak lehet lenni máshol is, ha a post count-odat akarod növelni értelmetlen hozzászólásokkal, menj SG-re! A Critical Mass-t meg kikérem magamnak! Szép megmozdulás, csak az én érdekeimet nem képviseli.

Ajánlom MINDENKI figyelmébe (de inkább az autósoknak):
autozz.blog.hu/2011/02/19/egy_budapesti_kerekparos_vallomasa
100% egyetértek vele (bár én még mindig nem megyek át a piroson... lehet bennem van a hiba).

fidesz = házmesterek pártja 2011.03.16. 19:01:04

@SeeIT: nem nyert.
Illetve a csúcson valóban nem, csak addig mentem, míg az út elágazott Esztergom felé, onnan lejtmenetbe kapcsoltam. Igaz, aznap majdnem meghaltam, mire hazaértem... :DDD (asszem 117km lett a vége és hát nem vagyok egy sportos alkat)
Az a kép meg nem sokat mond az általános helyzetről, mivel egy februári (vélhetőleg amúgyis ködös) napon készült. Télen meg üljön biciklire, akinek két anyja van!

Funkerman 2011.03.17. 14:05:49

Morci úr!
Mentél volna inkább bringázni ahelyett, hogy feleslegesen irogatsz. :)

toleransz 2011.03.17. 16:14:20

Azt a sok rohadt nyomorult hippit nézzétek Dániában:
www.youtube.com/watch?v=FXw_t172BKY
ajánlom 1:40-től főleg.

Free your mind!

bakkab 2011.04.04. 18:56:13

Te hülye vagy.De komolyan.
süti beállítások módosítása